
Ewaluacja (badania) powinna być zakończona raportem opisującym stopień realizacji przez szkołę określonego poziomu wymagań:
Poziom E - niski poziom wypełnienia przez szkołę wymagań
Poziom D - podstawowy stopień spełnienia wymagań
Poziom C - średni stopień spełnienia wymagań
Poziom B - wysoki stopień spełnienia wymagań
Poziom A - bardzo wysoki stopień spełnienia wymagań
Takie badania zostały pilotażowo przeprowadzone w całej Polsce w listopadzie 2009.
Objęte nimi zostało 7 gimnazjów w kraju - nasze jako jedyne w województwie opolskim.
wyłącznie najwyższe noty czyli A oraz B
W 17 badanych obszarach otrzymaliśmy:
6 „ocen” A - poziom bardzo wysoki
11 „ocen” B - poziom wysoki
PUBLICZNEGO GIMNAZJUM nr 5 w OPOLU ROK 2009/2010
OBSZAR |
KRYTERIA |
POZIOM |
Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej |
1. Analizuje się wyniki egzaminu gimnazjalnego |
A |
2.Uczniowie nabywają wiedzę i umiejętności |
B |
|
3.Uczniowie są aktywni. |
B |
|
4. Respektowane są normy społeczne. |
B |
|
Procesy zachodzące w szkole
|
1.Szkoła ma koncepcję pracy. |
A |
2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej. |
A |
|
3.Procesy edukacyjny maja charakter zorganizowany. |
B |
|
4.Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli |
B |
|
5.Kształtuje się postawy uczniów. |
A |
|
6.Prowadzone są działania służące wyrównaniu szans edukacyjnych. |
B |
|
Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym |
1.Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzez wzajemnego rozwoju. |
A |
2.Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów. |
B |
|
3.Promowana jest wartość edukacji. |
B |
|
4.Rodzice są partnerami szkoły. |
B |
|
Zarządzanie szkołą |
1.W szkole współpracuje się w zespołach. |
A |
2.Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny. |
B |
|
3.W szkole istnieją odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie. |
B |
Wręczenie raportu pani dyrektor Lucynie Dzikiewicz – Niski na Zamku Królewskim w Warszawie.

***
Dyrektor PG5 na Zamku Królewskim w Warszawie
- Spotkanie z Panią Katarzyną Hall – Ministrem Edukacji Narodowej.
- Spotkanie z Panią Krystyną Szumilas – Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej, poświęcone przedstawieniu zmian w nadzorze pedagogicznym.
- Wykład Pana dr Grzegorza Mazurkiewicza – koordynatora w projekcie, na temat wykorzystania raportów z ewaluacji zewnętrznej do poprawy, jakości pracy szkoły oraz poprawy funkcjonowania lokalnej oświaty.
- Omówienie rezultatów prac zespołów ewaluacyjnych.
- Uroczyste wręczenie raportów z ewaluacji zewnętrznej.
- Wystąpienia przedstawicieli zaproszonych gości.
PG5 Opole uzyskało bardzo dobre wyniki w badanych podczas ewaluacji obszarach.
wyłącznie najwyższe noty
czyli A oraz B.
Od lewej: Beata Kowal - kierownik referatu Wydziału Oświaty Urzędu Miasta Opole; Grzegorz Mazurkiewicz - koordynator projektu; Lucyna Dzikiewicz-Niski - dyrektor Publicznego Gimnazjum nr 5 im. A. Kamińskiego w Opolu, Olimpia Matys - wizytator Kuratorium w Opolu.